Column Maart 2020

Beste lezer van mijn columns, het is vandaag 4 maart 2020 en ik ben weer aan het lezen en schrijven begonnen wat betreft een nieuwe column, we gaan het over 3 onderdelen hebben en daarnaast schrijf ik een korte recensie over de nieuwe single van Mr. Knowhow genaamd Mr.Rabbit heb hem zelf al een aantal keer gedraaid in mijn radio shows dus dat zit wel goed in de vorm van Airplay!

Vandaag wil ik het over de volgende 3 onderwerpen hebben aangezien ik vorige column heel groot heb behandelt eigenlijk iets te groot, want ik kreeg veel mensen die zeiden je column is te lang moet korter dus vandaag ga ik dat doen….

• Overleiden van Bob Fosko.
  • 12 Delige Documentaire Bob Marley.
  • Danny Vera vergeet wel eens zijn zongteksten.

Dit is wat ik wil behandelen en tot slot dan een kort review over de nieuwe single van Mr.Knowhow, al mijn informatie over de 3 bovenstaande onderwerpen haal ik van het nieuws platform genaamd Nu.nl omdat ik dit het meest mooie en interessante platform vind, zelf blijf ik van mening dat alles wat je hoort en leest in het nieuws zowel kranten, tv als radio dat je  daar ten alletijden ook met je eigen verstand en mening over moet oordelen… omdat veel al ook NIET waar is of erg omgedraaid is in het nieuws kortom met dat beeld kijk ik dus ook tegen nieuw berichten aan. Aangezien ik enkel tot op heden Muziek Nieuws berichten behandel kom ik weinig onwaarheden tegen tot zover….

Overleiden Bob Fosko

Dus we gaan beginnen met het overleiden van Bob Fosko, hij stond bekend om ruig en luidruchtig door de hits als Poep in je hoofd en ik vind je leuk. Fosko werd op 4 oktober 1955 geboren in utrecht. Daar studeerde hij af op de academie voor expressie. Hij was naast zanger ook acteur zo staat fosko bekend door de cup-a-soup reclame. Hij overleed in amsterdam op 28 februari 2020.

Wij van Rich-Entertainment wensen zijn nabestaanden veel sterkte toe.

Bob Marley Documentaire

Dan ga ik even kort aandacht besteden aan de 12 delige documentaire serie/reeks van Bob Marley.

De familie van Bob Marley heeft een 12delige docusrie over de in 1981 overleden legende gemaakt. In de serie Bob Marley Legacy praten de familie leden, bekenden en vrienden van marley over de nalatenschap die de zanger achterliet. Zijn zoons ziggy, julia en rohan en kleinzoon skip marley voeren met bekenden en vrienden gesprekken over hun beroemde familielid in de 1e aflevering die onlangs op youtube verscheen. Marley zou deze maand 75 jaar geworden zijn als die nog had geleefd.  Ter ere van dit is de EP Iron Lion Zion opnieuw uitgebracht, Daarnaast treed onder anderen zijn zoon Ziggy Marley op om hun vader te eren.

Dit kort over de legendarische reggae zanger bob marley, je hoort hem wel eens voorbij komen in mijn radio shows….

Danny Vera Vergeet Zongteksten

Dan gaan we het even over de grote Danny Vera hebben die bekend werd via het televisie programma Voetbal inside / Veronica Inside…. Danny vertelt dat hij zijn eigen hit die plaats 4 scoorde in de top 2000 Roller Coaster het moeilijkst om  te zingen, De zanger heeft nog wel eens de neiging zijn eigen teksten te vergeten…. En dat is nog al moeilijk met een lied dat iedereen zo mee kan zingen….

Dat extra kort over Danny vera. Ik draai hem geregeld in mijn shows ik kende deze zanger als kwa artiest voor hij hier bekend werd in nederland.

Review/Recensie Mr.Knowhow

Dan een recensie/review over de single Mr. Rabbit van de band Mr Knowhow

Wie is Mr.Knowhow ?

Ik Citeer van hun website het volgende  :

Mr. Knowhow is opgericht in 2008 en heeft in de afgelopen jaren drie EP’s uitgebracht. Daarbij heeft de band een ontwikkeling doorgemaakt van gitaarpop naar stevige rock en hardrock. Tussendoor werd de song Remember opnieuw uitgegeven op het compilatie album Riot On Sunset volume 20 van het Amerikaanse label 272 Records. De muziek van Mr. Knowhow wordt altijd goed ontvangen door het publiek en (lokale) radiostations. Zo heeft de band de afgelopen jaren veel airplay gehad en live gespeeld op onder andere RTV Noord, Radio Compagnie, Omroep Odrie en Indie  XL. Ook heeft de band diverse live shows gespeeld op festivals, kroegen en zalen in Nederland en Duitsland. Het tien jarig bestaan van de band in 2018 wordt gevierd met een tour en een nieuwe single – Give Me A Reason.

Mr. Knowhow is een echte live band en staat bekend om de energieke live shows. Met de energieke muziek, een hoog rock ‘n’ roll gehalte en een enthousiaste presentatie op het podium, staat Mr. Knowhow garant voor een spetterende live show!

Mr. Knowhow is: Hanny Wolvekamp (zang), Wim Ratering (gitaar), Wim Huizenga (gitaar en zang), Marco van den Berg (bass) en Arno Wegman (drums)

Dit is dus de band Mr.Knowhow het was 1 van de eerste keren dat ik mocht in vallen voor het radio programma poppodium op de lokale omroep odrie in oosterwolde, toen ik deze geweldige band leerde kennen ik was direct onder de indruk van hun nummer Give Me A Reason dat nummer vond/vind ik echt geweldig daarom begon ik ze te volgen en was ik druk bezig met kijken en hopen op meer nieuw en geweldig werk van hun… Toen kwam Mr.Rabbit tsja ik dacht nu komt het een iets beter nummer……

Nou NEE! Ze hebben zich zelf dik en dik overtroffen want wat een geweldig nummer is het, ik vind zelf het gitaar werk het allermooist wat in give me a reason nog vrij slow en rustig was is hier ruig en rock & rollachtig daarom paste dit nummer ook direct in mijn shows en nu aantal weken later heb ik hem al een aantal maal gedraait en ik blijf het zeggen wat een geweldige band!

Complimenten naar hun toe!!

Dit was mijn Review/Recensie….

Zoals ik in begin van mijn column zei ik probeer het kort te houden en jullie iets leuks te laten lezen, ik hoop dat dat gelukt is. Mochten jullie nou dingen hebben wat ik moet behandelen of waar ik over moet schrijven laat het mij dan even weten via het contact formulier!

Dank voor lezen en tot volgende maand!