Review Phil Bee

Het is vandaag 2 september 2020 en ondertussen ben ik van kantoor en studio ruimte verhuist dus vond ik het wel tijd weer worden voor een review/column want ik wil graag even een stukje schrijven over  Phil Bee met zijn nieuwe meester werk zowel CD als samenwerking met Hazes Jr.

Ik heb daarnaast de volledige weg die Phil Bee en band hebben afgelegd in de televisie serie We Want More gevolgd en was keer op keer erg onder de indruk van zijn werk… daarom vond ik het wel tijd worden dat ik eventjes een stuk zou typen over deze geweldige man want mag zeggen dat hij dat wel is.

Zelf heb Phil een aantal keer live gezien en 1 maal met hem kunnen praten en op de foto kunnen zijn. En moet zeggen vind hem een geweldige persoonlijkheid… en ik hou van zijn muziek he…

Toen ik hoorde dat Phil Bee mee deed met het televisie programma We Want More heb ik direct gezegd dat ga ik kijken…  de uitzending toen Phil voor het eerst optrad in het programma heeft mij zo weten te raken dat nummer gaf mij gewoonweg kippenvel toen kwam  het nummer Come Together  was dat en die heb ik ook direct gedraaid in 1 van mijn radio shows…  daarna waren eigenlijk op de finale song na alles alleen maar beterde en nog mooier, Maar ik vond  de finale nummer die hij zong de hit van Stevie Wonder echt overduidelijk minder dan de rest dat vond ik zelf erg jammer niet dat het slecht gezongen was of iets in die richting maar ik vond het zelf niet bij Phil Bee passen en daarom vond ik het minder dan de rest.

Voor dat Phil Bee mee deed aan het programma had ie nog niet heel lang geleden een nieuw album gepresenteerd en uitgebracht met daarop veel covers en hele goeie nummers…  Dat album heet Against The Wind en ik moet zeggen wat een geweldig album ik heb bijna alle nummers al eens gedraaid in mijn shows maar mijn luisteraars vinden zelf Dixie Chicken, I Put A Spell On You en Feeling Alright het mooist en voor mijzelf steigen de nummers Dixie Chicken en I Put A Spell On You er ver boven uit ook omdat dat die twee nummers mijn favoriete nummers zijn zowel de meeste covers als de orginele versies.

Dan wou ik ondanks  dat ik al extreem veel getypt heb toch eventjes de samenwerking benoemen van Phil Bee met Andre Hazes Jr … waarom noem ik nog steeds Jr aan het eind ondanks dat hij zijn naam benoemd heeft tot gewoon Andre Hazes meer omdat ik zelf vind dat hij nog niet die naam mag dragen… ik vind niet dat hij het karakter heeft en op muzikaal gebied nog heel wat moet presteren om die naam te mogen dragen als artiest… in zijn prive leven zeg ik niet erg doen wat goed voelt!

Ik had eerst zoiets van oeh in wat voor vorm gaat ze het doen zo’n samenwerking… maar toch moet ik zeggen ik vond het nummer bizar goed! Het ging mijn verwachtingen te boven heb het nummer vaak gedraaid komt vast en zeker terug in de top 250 eind dit jaar want ook die komt er weer aan in  december meer daar over stay tuned!

Daarnaast wil ik als laatste benoemen neem eventjes een kijkje verder op mijn website bij de andere berichten of artiesten waar we een samenwerking mee hebben zodat je misschien nog wat meer vette blues acts en bands kan leren kennen.

Bedankt voor het lezen en tot snel!